30 sierpnia 2021

Teraz




W przyszłym roku… nie…

w przyszłym roku… tak…

w przyszłym roku… nie wiem…

może



Za tydzień, za dwa, za trzy…


Jak będę

jak przemyślę 

jak zrozumiem 

jak wybaczę


A tymczasem ucieka coś spod rąk 

spod nóg 

z serca 

z oczu 

a przyszły czas pełen niepewności i lęku 


coraz bardziej 


A my tak nauczyliśmy się 

karmieni tym lękiem 

od dziecka 

że już nie potrafimy inaczej 


Życie w ciągłym lęku 

takie swojskie 

A teraz ? 

Jak jest teraz? 


Wszystko jest w porządku 

nie przegap 



14 komentarzy:

  1. Odkąd zachorowałam nauczyłem się żyć tu i teraz, ponieważ wiem, że kiedyś może nie nadejść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie chyba przyszło to z wiekiem . Mam wrażenie, że dni , miesiące i lata są coraz krótsze i tyle chwil umyka . Ściskam serdecznie ❤️

      Usuń
  2. Tu i teraz, to najważniejsze. Pięknie napisane... wiersz idealny do rozmyślań przy tej pogodzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie - rankiem przy akompaniamencie padającego deszczu , na takie refleksje mnie naszło 😊 Pozdrawiam Paulinko ❤️

      Usuń
  3. Mimo wszystko zawsze na cos się czeka lub odkłada na później, od wielu rzeczy to zależy, nie tylko od naszej woli...
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój tata zawsze mówił „ co masz zrobić jutro - zrób dziś , a co masz zjeść dziś - zjedz jutro” to wcale nie było takie bezsensowne - jak mi się kiedyś wydawało 😊

      Usuń
    2. ja bym to raczej odniosła do życia teraźniejszością, by nie oglądać się za siebie, bo to nas hamuje...

      Usuń
    3. To też - jak najbardziej 🥰

      Usuń
  4. Sama żyję "na minie" więc bardzo sobie cenię to "tu i teraz". A z wiekiem rzeczywiście czas jakoś szybciej leci:) Ściskam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem jaka to „ mina” ale życzę Ewuś, żeby nigdy nie wybuchała . A tu i teraz - warto łapać tak czy inaczej ❤️

      Usuń
  5. To prawda, że ważne jest Tu i Teraz. Ważne jest, by nie odkładać na później, bo nigdy nie wiadomo, co będzie... później. Kochać, cieszyć się, złościć i godzić - tu i teraz i dziś ! Buziaki Gabrysiu :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Uluś za Twoje słowa - cieszmy się dzisiaj Dniem Blogera - wszak to nasze święto:)

      Usuń
  6. To takie ważne, aby nie przegapić żadnej chwili. Pozdrawiam serdecznie i życzę wszystkiego najlepszego z okazji dzisiejszego Dnia Blogera :)

    OdpowiedzUsuń