02 maja 2022

Miłość i strach





Miłość i strach 

od zawsze królują nad światem

A zatem...

Codziennie od rana wybierać mogę

czy w strachu czy też w miłości 

wybiorę się w drogę

w drogę życia wśród ludzi mi danego

Codziennie od rana 

mam prawo wyboru takiego

Czy będę posłańcem światła i miłości

Czy przed światem schowam się

 jak tchórz w ciemności

Bojąc się wszystkiego 

nawet siebie samego

Zgaszę światło mojej duszy którym przecież 

świecić miałam

lecz o tym zapomniałam

Czy z podniesioną dumnie głową 

codzień zaświecę swym światłem na nowo

By ci którzy obok mnie będą przebywali 

tym światłem się ogrzali

Miłość i strach 

 odwieczna walka o przetrwanie 

a Ty po czyjej stronie dzisiaj staniesz


8 komentarzy:

  1. Dziś już po stronie miłości, ale znam również gorycz strachu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też znam Aguniu - strach i lęk długo były moimi przewodnikami. Staram się już nigdy nie dopuszczać ich do głosu

      Usuń
  2. Zasze po stronie miłości i odwagi, bo strach nie tylko ogranicza, ale tez odgania pozytywne uczucia...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie - sprawia, że wszyscy i wszystko w koło wydaje nam się wrogami

      Usuń
  3. Dziś stoję po stronie tchórza, bo problemy zdrowotne dyktują inne warunki. To nie ja decyduję, ja muszę się dostosować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierzę, kochana Lenko. Choroba i ból mogą skutecznie człowiekowi zamknąć wszystko co związane jest z miłością i odwagą. Znam ten stan - życzę z całego serca, aby nadeszły lepsze dni. Utulam.

      Usuń
  4. Co dzień niech Ci szczęście sprzyja i strach skutecznie zabija.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Iwonko i wzajemnie - przesyłam życzenia dla Ciebie serdeczne.

      Usuń