03 października 2021

Zapach jesieni




 Pytasz jak pachnie jesień 

a ja ci zaraz odpowiem 

O spadających liściach kasztanach  

i babim lecie opowiem 

Jesień pachnie spokojem 

pachnie dojrzałą miłością 

Ma zapach ciszy ma zapach trawy 

nadziei  i cierpliwości 

To oczywiście jeszcze nie wszystko 

bo pachnie też kasztanami 

pamiętasz te wszystkie zabawy z dzieciństwa 

 kasztanowymi ludzikami?

Jesień tyle zapachów w sobie ma 

że trudno je wszystkie wymienić

Po trudnym gorącym i głośnym lecie 

wytchnienie przynoszą 

 zapachy  jesieni 

12 komentarzy:

  1. Uwielbiam jesień. Również pamiętam robienie ludzików z kasztanów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię jesień za jesienny las, w którym nie ma już fruwającego robactwa 😀

      Usuń
  2. Uśmiechnęłam się, bo właśnie na netflixie obejrzeliśmy serial - thriller KASZTANOWY LUDZIK.
    Ale poza tym, niechaj ta złota jesień trwa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nooo jak na thiller, to tytuł leciutki bardzo 😀 też się uśmiałam z tego 😀

      Usuń
  3. Jesień przynosi dużo kolorów, zapachów i cudów.Niech trwa pogodna, złota i spokojna. Niech da nam siłę na nadchodzącą zimę.
    Pozdrawiam Cię ciepło, Gabrysiu!:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj, ludziki z kasztanów - jedno z najpiękniejszych wspomnień z dzieciństwa. Mi jeszcze pachnie grzybami w lesie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak , grzybami to chyba najbardziej pachnie u mnie w domu , bo mój mąż przyniósł chyba wszystkie 😂😂😂

      Usuń
  5. Ładnie to ujęłaś Gabrysiu:) Oj, pachnie pięknie ta nasza jesień - nawet wiatr niesie zupełnie inny zapach. Dopóki złota, polska bo potem już tak uroczo nie będzie.
    Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zima też jest w porządku Ewuś 🌨✍️ Można bez wyrzutów sumienia, w zaciszu domu realizować swoje pasje 😀

      Usuń
  6. Piękna sentencja. Piszę bo to kocham .

    OdpowiedzUsuń